Nieuw GVT
Klantportal
Nieuw GVT Klantportal biedt klanten extra service, overzicht en gebruiksgemak.
Het nieuwe GVT klantportal, dat momenteel wordt uitgerold, is in niets meer te vergelijken met de oude versie. Na het inloggen stapt de gebruiker meteen binnen in de wereld van GVT: met mooie beelden, een strak ontwerp, warme kleuren en de laatste bedrijfsnieuwtjes. Maar… nog veel belangrijker: het portal biedt een uitgebreid aanbod aan functionaliteiten. Van order-entry tot het aanmaken van transport documenten en labels. Van orderopvolging tot KPI rapportages. Alles is van A tot Z te volgen. Transparant, overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk.
“We hebben door de jaren heen veel input verzameld van onze opdrachtgevers over zaken waar zij inzicht in willen hebben”, vertelt Customer Service manager Shirley Adriaens. “Bij de ontwikkeling van dit nieuwe, custom made GVT klantportal is goed rekening gehouden met die wensen.”
Duidelijke statusoverzichten
Het klantportal biedt ook de mogelijkheid om orders eenvoudig via een CSV-file te uploaden. In dat geval behoort manueel invoeren tot het verleden. Labels of verzenddocumenten (distributielijst, CMR) zijn gemakkelijk te printen. Verdeeld over vijf statussen is in één oogopslag duidelijk in welke fase een order zich bevindt.
Het portal kan verschillende partijen binnen de supply chain inzicht geven in hun deel van het traject. Zo kan de opdrachtgever bij order-entry het emailadres van de ontvanger vermelden. GVT verzendt dan een eta-mail met een track & trace link naar de zending. De ontvanger heeft zo altijd real time inzicht in wanneer hij de goederen kan ontvangen. Ook leveranciers van onze opdrachtgevers kunnen toegang krijgen tot het portal, in een afgebakende omgeving met hun eigen data.
Extra service buttons
Met de <Hou me op de hoogte> knop, kan de opdrachtgever bij belangrijke of speciale zendingen aangeven dat hij over elke stap in het zendingsproces per mail geïnformeerd wil worden. Ook kan er vanaf ieder scherm in het portal direct contact worden gezocht met de GVT Customer Service afdeling. Met één druk op de knop kan de klant in een invulscherm zijn vraag stellen. Het systeem voegt automatisch de order- en klantgegevens toe en verzendt een mail.
Optimale transparantie
Tijdens de uitrol van het nieuwe portal worden GVT-klanten persoonlijk benaderd en krijgen ze uitleg. Ook is er een instructie-video gemaakt, toegankelijk via het klantportal. “Bij GVT streven we naar een hoge service en willen we het voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken”, aldus Shirley. “We willen daarbij heel transparant zijn. Daarom hebben we er ook voor gekozen om een maandelijkse KPI rapportage beschikbaar te stellen in het portal. Het klantportal laat dus precies zien wat we doen en hoe we het doen. Elke stap is nauwkeurig te volgen. Op basis van deze actuele en betrouwbare informatie kunnen onze opdrachtgevers hun eindklanten ook weer een betere service leveren.”