BTT LEAD 3

29 Xinyao Zhang, salesmanager China Trade van BTT is een belangrijke schakel voor klanten in Nederland en China. Ze studeerde aan Tilburg University en begon daarna aan haar avontuur bij BTT. “Mijn werk is voor mij een mooie manier om zowel met mijn thuisland als met Nederland bezig te zijn. Er zijn grote verschillen tussen deze landen en voor mij is het heel vanzelfsprekend om deze te overbruggen. Het is daarnaast heel ondersteunend in communicatie. Het kan voor een Nederlander heel lastig zijn om in taal, maar ook vanwege de cultuur, met een Chinese partner de juiste afspraken te maken of te verifiëren. Soms is het dan handig als ik de telefoon pak en contact zoek met een producent in China, om concrete afspraken omtrent de verzending te maken. Dat is een voorbeeld van hoe wij als BTT altijd alles in het werk stellen om iets in orde te maken. Onze rol als verbinder tussen het achterland van China en Nederland, nemen we erg serieus. En precies daarmee weten wij het verschil te maken voor onze klanten.” In 25 dagen van fabriek naar eindklant Het eigen BTT-kantoor in China draagt ook bij aan korte lijnen, proactief handelen en het adequaat uitwisselen van informatie. : “Dankzij onze lokale aanwezigheid hebben we sterke banden met de railbedrijven en hebben we zicht op planningen en drukte op de langere termijn. Zo kunnen onze klanten verder vooruitkijken en anticiperen op drukkere tijden. Omdat we altijd zelf de treinen boeken, zijn daarbij de lijnen kort en wisselen we continu snel belangrijke informatie uit. Dat bespaart tijd.” De trein zelf is ook een tijdbesparende vervoersoptie. “Gemiddeld is een oceaanvracht zo’n 50 dagen onderweg. Een transit per trein door-to- door is gemiddeld zo’n 25 dagen. En 20 dagen van door to door is zelfs ook mogelijk via een express- verbinding. Dus van producent tot eindklant. Dat kan van China naar Nederland, maar ook omgekeerd.” Breed palet aan producten Een deel van BTT’s klanten kiest voor transport van volledige containerloads, die vaak vanuit het achterland van China de fabriek verlaten en daar hun weg naar Nederland beginnen. Het soort producten verschilt enorm. “We doen veel in fashion, een productcategorie waarvoor snelle en stipte seizoensleveringen ultiem belangrijk zijn. Maar ook voor meubels is treinvervoer populair, omdat per trein geen gevaar is voor vocht of impact op kleuren, stoffen en hout. Ook vanuit Nederland vertrekken er goederen naar China. Denk bijvoorbeeld aan melkpoeder, Franse wijnen, Belgische chocolade en Italiaanse koekjes.” Naast de volle ladingen, zijn er ook klanten die BTT kiezen voor vervoer van less than containerloads (LCL). “We zijn uniek in het vervoer van LCL per rail, ook omdat we twee vertrekken per week hebben vanuit Chengdu en hetzelfde vanuit Xian. Consolideren doen we zelf in de Chinese warehouses. We vullen op deze plekken dus ook containers met goederen van verschillende klanten die zelf geen volledige container kunnen vullen. Zo is het voor nog meer bedrijven interessant om de trein als alternatief te kiezen.” X I N Y A O Z H A N G , S A L E S M A N A G E R C H I N A T R A D E 25 dagen 40 dagen 60 dagen CHONGQING HARBIN 25 dagen 20 dagen Gemiddelde leadtijd door - to - door Express - delivery 50+ full containerloads per maand 500+ kubieke meters LCL - zending per maand Chengdu Chongqing Xi ’ an Nanjing Harbin directe treinverbinding vanuit: 28

RkJQdWJsaXNoZXIy Nzc5Mzk=